Összegyűjtöttük az Alright Communications csapatának kedvenc karácsonyi reklámfilmjeit. A hatásvadász, zongoraszólóval kísért, giccsparádéba hajló karácsonyi reklámokat szakmaibb szemmel vizsgálva kilistáztuk, melyek a mi kedvenceink! Két PR kommunikációs aktivitás között hangolódj velünk az ünnepekre!
Két PR kommunikációs terv és a napi szinten menedzselt integrált kampányok között szokásunk szünetet tartani, és lecsekkolni, ki milyen megoldással rukkol elő az aktuális ügyek kapcsán, a legfrissebb trendeket meglovagolva.
A karácsonyi kommunikációs zaj minden évben brutális mértéket ölt, ezért azokat, akik képesek kiemelkedni ebben az időszakban, megéri alaposabban megfigyelni, tanulni a sikerükből, megközelítésből, a kreatív megvalósításból.
Biztos sikert akarsz? Mutatjuk a receptet!
A minimális kockázat összetevői: egy magányos nagyszülő, akinek nagyon fontos, hogy jól kijöjjön az unokájával, de a kapcsolatuk valamiféle kihívásba ütközik. A megoldás minden esetben közös élményt jelent, amelyben a fiatal fél tiszteletben tartja az öreg tradíciók iránti tiszteletét, az idős nagyszülőt pedig boldoggá teszi, hogy a fiatal unokája megérti és befogadja a közös tapasztalatot. Fontos, hogy képi világot tekintve jelenjenek meg az elmúlt évek emlékképei (akár egy galériafal által prezentálva), meleg fénnyel, ezer és egy kisebb-nagyobb karácsony-utalással, hangulatfokozó apróság elrejtésével. Zeneiséget tekintve kihagyhatatlan a zongoraszóló. Fontos, hogy a reklámozott termék legfeljebb utalásosan jelenjen meg a videóban, de még jobb, ha a film végén egyetlen kiírt mondattal köti össze a kisfilmet a néző a márkanévvel!
Ennek iskolapéldája lehet egy idei alkotás a DocMorris-tól, és egy már szinte morbiditásba hajló reklám az Edeka-tól, még 2016-ból. Természetesen a Disney sem hagyhatott ki egy ilyen tematikát, idén ezzel lepett meg bennünket, és noha Mickey itt megjelenik tárgyként, megmarad jelképi szinten, nem uralja le a filmet.
Ha van pénzed, kezeld valódi filmként a reklámokat!
Nemzetközi szinten vannak olyan márkák, akiket idehaza főleg a zseniális karácsonyi filmjeikről ismerjük. Ezek hiába reklámok, hiteles színészek szerepelnek bennük, zseniális kosztümöket készítenek hozzájuk, berendezett helyszínek és/vagy komplex látványtervezés kíséri őket, külön történetet mesélnek el – összességében messze túllépnek azon, hogy érzést, hangulatot közvetítsenek. A profi megvalósításuk mellett a sikerük meglepetésfaktorukban rejlik, valamiképp újat mutatnak az ismerős témában.
Vagy azért, mert egy borzalmas történelmi kontextust használnak egy gyönyörű történet elmesélésre, mint tette azt a Sainsbury’s 2014-ben, az első világháború kezdetének századik évfordulóján, vagy azért, mert természetellenesen viselkedő gyermekről beszélnek el egy szülői vágyálmot, ahogyan 2011-ben a John Lewis feldolgozta az ünnepi várakozás témáját.
Két hét az évben, amikor nem zavar minket a túláradó szeretet
A kisgyermek várja haza karácsonyra a szüleit rég ismert klisé, talán a magányos nagyszülő és unoka kapcsolata után a legnépszerűbb formátum, mégis lehet ebben klasszat alkotni – a Coca-Cola idén kivonult az Északi-sarkra forgatni.
Szerencsére arra is láttunk példát, hogy szűk büdzsé mellé elképesztő tehetséget és filmes kvalitást társítva is lehet maradandót alkotni. Lehetne akár Sony reklám, de egy filmes szakember saját karácsonyi projektje volt a Love is a gift, aki lemaradt róla 2014-ben, és azóta sem látott olyan reklámot, amin üvöltve tudott volna zokogni, ide kattintva pótolhatja a lemaradást!
Amikor felnőttként is szabadon rajonghatunk a mesékért
Ami varázslatos, ne adja isten, animált az gyerekes, gyermekeknek szóló – hangzik a sztereotípia. Pedig az animációk vagy animált részletek és trükkök teszik lehetővé, hogy a meséket, varázslatot ténylegesen be lehessen mutatni a filmekben, ráadásul a technológia maga további művészeti árnyalatokat, mélyrétegeket adhat a megjelenített történetekhez.
Ezt mutatja meg nekünk az Erste cukiságbombát robbantó kisállatos karácsonyi története, a Saintsbury’s filmje, amely egy anderseni világba repítve idézi fel nekünk a teljesen hiteles történetet arról, honnan származik a Mikulás, vagy a John Lewis idei, hatféle animációs stílust keverő csodája.
És ha már eleged van a cukormázból, ott a Pornhub
A karácsonyszkeptikusoknak kedvezve a Pornhub is kiveszi a részét a közösből. Nem spoilerezzük el, nézzétek és szeressétek!
Reméljük, ezzel sikerült az ünnepekre hangolódni nektek is!
Ameddig nem készítjük el közösen a következő PR kommunikációs terveteket, kívánunk nektek békés, kikapcsolódásra alkalmat jelentő ünnepeket, és pénzcsinálásban sikeres, boldog új évet!
2020.12.22.