Van úgy, hogy nem tudjuk egyik napról a másikra belevetni magunkat a munkába, a márka érdeke a türelem, a megfelelő kontextus kialakítása és az alapos előkészületek – ilyen volt a Tulipán Csoporttal közös kampányunk. Ezúttal a PR kommunikációs kampányösszegzésünkben rámutatunk, hogyan gondolkodik a PR- és marketingszakértő csapatunk egy márka sikeréről, amikor hatványozódnak a kommunikációs zaj jelentette kihívások.
Kalandos, kihívásokban bővelkedő kampány kerekedett az óvodás korú gyermekek számára készülő mesekönyvsorozat, a Tulipán Csoporttal közös PR kommunikációs projektünkből. Még 2020-ban egyeztünk meg az együttműködésben, nagyjából Dúró Dóra mesekönyvdarálásával egy időben.
Az akkori döntésünkre Szuchy Brigitta, alapítónk így emlékszik vissza: „Szakmailag teljes volt köztünk az egyetértés, hogy ameddig a közbeszéd nem lép túl a 10 millió meseszakértő országa korszakán, addig nem indítjuk el a kampányt. Ennek több oka is volt. Egyrészt nem akartuk, hogy a Tulipán Csoport, mint kifejezetten az óvodás kori kihívásokra válaszalternatívákat nyújtó mesekönyvsorozat megítélése keveredjen a sajnos kétes hírnevűvé váló Meseország mindenkiért című kötettel. Másik érvünk a halasztás mellett az volt, hogy a téma kapcsán megannyi szakértő – és szakértő látszatot keltő – sajtómegjelenés, interjú, értekezés és összefoglaló jelent meg a teljes médiapiacon, a kapcsolódó témaink is sorra kerültek, az érdeklődők kíváncsisága is kifulladt. Harmadrészt pedig a Tulipán Csoport mesekönyvsorozat sajátságából eredt: az óvodai beszoktatáshoz praktikus történetek szezonalitása lejárt.”
A közös döntést követően 2021-ben indítottuk el a kampányunkat, akkorra neutrális befogadói közegben tudtuk sikerre vinni a PR kommunikációs kampányunkat.
Alaposság, körültekintés és személyes kapcsolatok állnak a 13 három sajtómegjelenés mögött
A Meseország mindenkét övező, sokszor méltatlan, de néha kifejezetten mély, részletes és szakmai cikkeket folyamatosan olvastuk, követtük a megjelenő híreket. Mielőtt belevágtunk volna 2021 év elején a kampányba, a csapatunk szövegírója szakirodalmat (mesepszichológiai szakkönyveket) olvasott, a kapcsolataink fejlesztéséért felelős tagunk pedig gyermekpszichológust és óvodapedagógust keresett fel, hogy saját szakmai szempontjaikat osszák meg velünk. Ennek a körültekintő felkészülésnek, anyaggyűjtésnek eredményeképp a kommunikációs kampányt két hullámra osztottuk, amikor a sajtó felé kommunikáltunk.
A munkánknak köszönhetően alapos, átfogó cikkek születtek a témában, amelyekben a megfelelő mesék kiválasztásáról, az óvodáskori kihívásokról és a funkcionális meseolvasásról számoltunk be a média képviselőinek. A munkánk befejeztével 13 sajtómegjelenést generáltunk, amelyek között olyan felületek szerepeltek, mint a Családi Lap, a Blikk vagy a Fanny magazin.
„Az első perctől csapatban dolgoztunk, ezért is tudtuk sikerre vinni a kampányt. Volt felelőse az alapos háttéranyag-gyűjtésnek, a szakértői kapcsolatok kiépítésének és a sajtókommunikációs feladatoknak” – hangsúlyozza Szuchy Brigitta a PR kommunikációs kampányhoz kapcsolódóan.
2021.06.09.