Header white line

X

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

Az év más időszakában megszokott pörgés és lendület nyáron teljesen átalakul: a szakma zöme hetekre elmegy szabadságra, a nagy meleg pedig a hátramaradtakat lefárasztja, a munkafolyamatok nyögve nyelőssé válnak. Ilyenkor könnyen beleszaladhatunk olyan bakikba, amelyek bár a márkát nem károsítják súlyosan, a szakmai renoménkat, a fogyasztók irántunk tanutísott tiszteletét jelentősen csorbíthatják.

 

A jellemző hibák két csoportra oszthatók: a rutinba belefársult, gépies folyamatokból eredő kellemetlenségekre, valamint az ad hoc ötletek át nem gondolt megvalósítási törekvéseire.

 

 

  1. Ellenőrizetlenül hagyni a beidőzített közösségi média tartalmakat

 

Tipikus hiba szikrázó napsütésről posztolni, amikor váratlan égi háború dúl. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez évszaktól függetlenül kellemetlen, de a legtöbb baklövést mégis nyáron követjük el. Főleg amikor Budapesten posztolunk a csodálatos kutyastrandokról, mialatt Balatonon mindenki remegve várja a pusztító vihar elvonulását…

 

Érdemes naponta rászánni 5 percet, hogy leellenőrizzük, az idő, a vírus vagy bármilyen közéleti, közösségi botrány nem teszi nevetségessé az előre betárazott tartalmunkat.

 

 

  1. Elérkezett A Tökéletes MédiaBUMM Sajtóanyag megírásának vagy Az Év Kreatív Kampánya megszervezésének ideje… de ki hagyja jóvá?

 

Jobb esetben van nyárra, sőt, a következő fél évre jóvá hagyott akcióterv, de még ekkor is beüthet a baj: mire megvagyunk az előkészületekkel, már nincs, aki végig viszi az új anyagot az ügyfél oldalán, jóváhagyja nekünk. Minél többen vannak a jóváhagyási láncban, annál nehezebb a kommunikációs csapat dolga.

 

Ezt a krízist elkerülendő, érdemes az ügyféloldalt is szabadsági táblázatot készíteni, meghagyva, hogy milyen ügyekben kik a döntéshozók, ezzel nem akasztva meg a folyamatokat. Ha minden kötél szakad, akkor sem szabad kétségbe esni: ami nem jött össze ezen a nyáron, jövőre patent módon előkészítve várja majd, hogy a nagyközönség elé tárják!

 

 

  1. Ez valóban jó ötlet! Holnapra menni fog?

 

A 2. pont egy másik lehetséges kimenete, amikor az ügyfél is lelkes, és rögvest hozzá csapja az ötleted a nyárra eleve tervezett 10 egyéb aktivitáshoz. Amiket mind még a héten jó lenne megírni, megszervezni, beütemezni, mert jövő héten szabira megy, és már nem lesz ideje ezzel foglalkozni a következő hónapokban. Plusz pont, ha az októberi kampányt is július 10-ig kell megszervezni, mert „szeptemberben úgyse lesz rá idő”. Persze az ügynökségi csapat fele is nyaral már ekkor.

 

Ebben az esetben érdemes már a szabadságok átbeszélésekor előre letisztázni, mire lesz idő, mire nem, és elsőre az ügynökség és az ügyfél is a saját kapacitásait felmérve vágjon bele bármilyen ötlet megvalósításába. Főleg mert egy gagyin kivitelezett ötlet rosszabb lehet, mint a nyári „pihenés”.

 

 

  1. Végre van elég idő építeni, fejleszteni az újságírói kapcsolatokat!

 

Sajnos ez az elképzelés több sebből is vérzik: egy év sunnyogását egy Facebook-chat során nem lehet ellensúlyozni, csak mert végre van erre idő. Valamint – micsoda sokk – az újságíró is ember, aki nyaralni, pihenni szeretne. Békében, a szeretteivel, haverokkal, sok ezer kilométerre a pofátlan kommunikációs tanácsadóktól.

 

Az pedig maga az öngyilkosság, amikor végre, végre sikerül eladni egy ritka izgalmas témát az uborkaszezonban – majd jön a döbbent felismerés, nincs, aki nyilatkozna szegény áldozat-újságírónak, hiszen az ügyfélkapcsolati emberkénk mellett a vállalat 70%-a is a világ másik felén sütteti a hasát – de legközelebb a Balaton partján –, és hagyja lemerülni a céges telefonját.

 

 

  1. Persze, hogy megoldom! Ez a feladat nudli!

 

Az SOS/ASAP/piros felkiáltójeles, tegnapi határidős levelekre nem tud válaszolni ügyfelünk a pihenése során, de unalmában a Facebookot pörgetve elmereng, hogy nem jó a vízjel/logó/borítókép, amin jó ideje dolgoztok, legyen a logó fél millimétert balra, negyed ponttal nagyobb, és fél árnyalattal világosabb színű felirattal jelenjen meg a szöveg. Mikor értesíti a kommunikációs csapatot, rutinból érkezik a válasz, hogy nem gond, maximum két óra, és el is lesz intézve a dolog. Kivéve, ha a grafikus is nyaral, no meg a helyettese, és a beugró alvállalkozó is, egyszerre. (Based on true story.)

 

Legalább egy életre megtanulja az ember, hogy amikor a szabadság-mátrix táblázatot állítja össze, ne feledkezzen meg a kollégáktól és az alvállalkozóktól is elkérni a szabadságuk időpontját.

 

Tanuljatok a mi hibáinkból, és készüljetek előre a remélhetőleg önfeledt, pihentető és jól megérdemelt pihenésre!

2020.06.15.

További olvasnivalók:

Kinek nem inge, ajánlja fel jótékony célra!

Kinek nem inge, ajánlja fel jótékony célra!

Elolvasom

Az ihlet odaát van! Ezeket az angol nyelvű szakmai oldalakat kövesd!

Az ihlet odaát van! Ezeket az angol nyelvű szakmai oldalakat kövesd!

Elolvasom

Ezeket az oldalakat kövesd, hogy tudd, mi zajlik a PR kommunikáció magyar piacán!

Ezeket az oldalakat kövesd, hogy tudd, mi zajlik a PR kommunikáció magyar piacán!

Elolvasom

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Elolvasom

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Elolvasom

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Elolvasom

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Elolvasom

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Elolvasom

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Elolvasom

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Elolvasom

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Elolvasom