Header white line

X

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

Az év más időszakában megszokott pörgés és lendület nyáron teljesen átalakul: a szakma zöme hetekre elmegy szabadságra, a nagy meleg pedig a hátramaradtakat lefárasztja, a munkafolyamatok nyögve nyelőssé válnak. Ilyenkor könnyen beleszaladhatunk olyan bakikba, amelyek bár a márkát nem károsítják súlyosan, a szakmai renoménkat, a fogyasztók irántunk tanutísott tiszteletét jelentősen csorbíthatják.

 

A jellemző hibák két csoportra oszthatók: a rutinba belefársult, gépies folyamatokból eredő kellemetlenségekre, valamint az ad hoc ötletek át nem gondolt megvalósítási törekvéseire.

 

 

  1. Ellenőrizetlenül hagyni a beidőzített közösségi média tartalmakat

 

Tipikus hiba szikrázó napsütésről posztolni, amikor váratlan égi háború dúl. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez évszaktól függetlenül kellemetlen, de a legtöbb baklövést mégis nyáron követjük el. Főleg amikor Budapesten posztolunk a csodálatos kutyastrandokról, mialatt Balatonon mindenki remegve várja a pusztító vihar elvonulását…

 

Érdemes naponta rászánni 5 percet, hogy leellenőrizzük, az idő, a vírus vagy bármilyen közéleti, közösségi botrány nem teszi nevetségessé az előre betárazott tartalmunkat.

 

 

  1. Elérkezett A Tökéletes MédiaBUMM Sajtóanyag megírásának vagy Az Év Kreatív Kampánya megszervezésének ideje… de ki hagyja jóvá?

 

Jobb esetben van nyárra, sőt, a következő fél évre jóvá hagyott akcióterv, de még ekkor is beüthet a baj: mire megvagyunk az előkészületekkel, már nincs, aki végig viszi az új anyagot az ügyfél oldalán, jóváhagyja nekünk. Minél többen vannak a jóváhagyási láncban, annál nehezebb a kommunikációs csapat dolga.

 

Ezt a krízist elkerülendő, érdemes az ügyféloldalt is szabadsági táblázatot készíteni, meghagyva, hogy milyen ügyekben kik a döntéshozók, ezzel nem akasztva meg a folyamatokat. Ha minden kötél szakad, akkor sem szabad kétségbe esni: ami nem jött össze ezen a nyáron, jövőre patent módon előkészítve várja majd, hogy a nagyközönség elé tárják!

 

 

  1. Ez valóban jó ötlet! Holnapra menni fog?

 

A 2. pont egy másik lehetséges kimenete, amikor az ügyfél is lelkes, és rögvest hozzá csapja az ötleted a nyárra eleve tervezett 10 egyéb aktivitáshoz. Amiket mind még a héten jó lenne megírni, megszervezni, beütemezni, mert jövő héten szabira megy, és már nem lesz ideje ezzel foglalkozni a következő hónapokban. Plusz pont, ha az októberi kampányt is július 10-ig kell megszervezni, mert „szeptemberben úgyse lesz rá idő”. Persze az ügynökségi csapat fele is nyaral már ekkor.

 

Ebben az esetben érdemes már a szabadságok átbeszélésekor előre letisztázni, mire lesz idő, mire nem, és elsőre az ügynökség és az ügyfél is a saját kapacitásait felmérve vágjon bele bármilyen ötlet megvalósításába. Főleg mert egy gagyin kivitelezett ötlet rosszabb lehet, mint a nyári „pihenés”.

 

 

  1. Végre van elég idő építeni, fejleszteni az újságírói kapcsolatokat!

 

Sajnos ez az elképzelés több sebből is vérzik: egy év sunnyogását egy Facebook-chat során nem lehet ellensúlyozni, csak mert végre van erre idő. Valamint – micsoda sokk – az újságíró is ember, aki nyaralni, pihenni szeretne. Békében, a szeretteivel, haverokkal, sok ezer kilométerre a pofátlan kommunikációs tanácsadóktól.

 

Az pedig maga az öngyilkosság, amikor végre, végre sikerül eladni egy ritka izgalmas témát az uborkaszezonban – majd jön a döbbent felismerés, nincs, aki nyilatkozna szegény áldozat-újságírónak, hiszen az ügyfélkapcsolati emberkénk mellett a vállalat 70%-a is a világ másik felén sütteti a hasát – de legközelebb a Balaton partján –, és hagyja lemerülni a céges telefonját.

 

 

  1. Persze, hogy megoldom! Ez a feladat nudli!

 

Az SOS/ASAP/piros felkiáltójeles, tegnapi határidős levelekre nem tud válaszolni ügyfelünk a pihenése során, de unalmában a Facebookot pörgetve elmereng, hogy nem jó a vízjel/logó/borítókép, amin jó ideje dolgoztok, legyen a logó fél millimétert balra, negyed ponttal nagyobb, és fél árnyalattal világosabb színű felirattal jelenjen meg a szöveg. Mikor értesíti a kommunikációs csapatot, rutinból érkezik a válasz, hogy nem gond, maximum két óra, és el is lesz intézve a dolog. Kivéve, ha a grafikus is nyaral, no meg a helyettese, és a beugró alvállalkozó is, egyszerre. (Based on true story.)

 

Legalább egy életre megtanulja az ember, hogy amikor a szabadság-mátrix táblázatot állítja össze, ne feledkezzen meg a kollégáktól és az alvállalkozóktól is elkérni a szabadságuk időpontját.

 

Tanuljatok a mi hibáinkból, és készüljetek előre a remélhetőleg önfeledt, pihentető és jól megérdemelt pihenésre!

2020.06.15.

További olvasnivalók:

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Elolvasom

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Elolvasom

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Elolvasom

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Elolvasom

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Elolvasom

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Elolvasom

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Elolvasom

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Elolvasom