Header white line

X

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Nincs már mit szépíteni, nyakunkon a koronavírus-járvány. Egyre több cégnél állnak fel a válságstábok, tömegesen küldik home office-ba a dolgozókat. Fontos belátnunk, most minden lépésünk kritikus lehet a vállalat megítélésére nézve! Lássuk, kik azok, akik eddig jó példával jártak elől.

 

A héten kiderült, a magyarok sem ússzák meg a koronavírus miatt bevezetett szabadságkorlátozó kormányintézkedéseket. Az üzleti élet szereplői egyelőre szabad kezet kapnak: a cégek maguk döntenek arról, házon belül hogyan kezelik a krízist. De vajon hogyan és milyen mértékben érdemes átszervezniük a munkafolyamatokat?

 

Kommunikációs szakemberként azt javasoljuk: lessék el a jó gyakorlatokat a legnagyobbaktól! Döntsenek megfontoltan, hiszen a PR és a munkáltatói márkaépítés szempontjából is kritikusak ezek a napok. Emlékük jóval a járvány elvonulása után is meghatározhatja a megítélésüket!

 

  1. Ne késlekedjünk!

Jóllehet a fertőzöttek száma nálunk még „csupán” kétjegyű, a koronavírus gyorsan és makacsul fertőz: friss statisztikák szerint 19 nap alatt megtízszereződhet a betegek száma! Csírájában akarjuk elfojtani a járványt, ezért eljött a cselekvés ideje. Hazánkban a UPC egyik dolgozójának fertőzöttsége miatt egy teljes irodaházat ürítettek ki.

 

  1. Az emberi tényező mindenekelőtt!

Tegyük félre a tisztán gazdasági alapú döntéseket! A kármentésnek is eljön az ideje, de csak hetek vagy hónapok múlva. A Microsoft Seattle-i központjában dolgozók például hetekig otthon maradnak, a cég mégis teljes bért fizet az őket szállító, ám a rendkívüli intézkedés miatt munka nélkül kisbuszok vezetőinek.

 

  1. Tájékoztassunk teljeskörűen!

Fektessünk nagy hangsúlyt a belső kommunikációra, hogy egyetlen munkavállaló se érezhesse bizonytalanságban magát! Az SAP tájékoztató anyagokat oszt és folyamatosan frissülő információkkal szolgál a belső vállalati portálján.

 

  1. Barátkozzunk a home office gondolatával!

A vírus nem várt hozadéka lehet, hogy leomlanak a távmunkával kapcsolatos előítéletek. A home office rengeteg cég számára elérhető opció. Itt az ideje, hogy ha megtehetjük, turbótempóban sajátítsuk el ezt a szemléletet! Így tett már többek közt a hazai Bitrise is.

 

  1. Enyhe tünetekkel is küldjük haza a dolgozókat!

Ne kérjünk orvosi igazolást, és ne várjunk pontos diagnózisra! Aki gyengélkedik, annak elővigyázatosságból sincs semmi keresnivalója most az irodában. Küldjük haza haladéktalanul a lázas, tüsszögő, náthás vagy fájdalomra panaszkodó kollégákat! A San Francisco-i Twitternél sem válogattak, mind az ötezer alkalmazott haza lett küldve.

 

  1. Ütemezzük át az utazásokat és csapatépítő rendezvényeket!

Utóbbiakat már csak a március 11-én életbe lépett kormányrendeletek értelmében is érdemes elhalasztanunk. Akkor is, ha az összlétszámunk 100 alatti. A magyar Bitrise még a dolgozók üzleti útjait is megtiltotta a következő 3 hónapban, a hazatérőknek pedig 2 hét távolmaradást rendelt el.

 

  1. Ügyeljünk a tisztaságra!

Biztosítsuk a kézfertőtlenítőt az irodai mosdókban, recepción, közösségi terereken! Így tesznek a Google kaliforniai székházában is, ahol a tárgyalókban és a konyhákban is kihelyezték a fertőtlenítő gél tartályait. Különösen érvényes ez az üzletekre, ahol megkerülhetetlen a vevőkapcsolat. Ha még tudunk, szerezzünk be extra erős fertőtlenítőszereket és vessük be őket naponta többször is!

2020.03.13.

További olvasnivalók:

Kinek nem inge, ajánlja fel jótékony célra!

Kinek nem inge, ajánlja fel jótékony célra!

Elolvasom

Az ihlet odaát van! Ezeket az angol nyelvű szakmai oldalakat kövesd!

Az ihlet odaát van! Ezeket az angol nyelvű szakmai oldalakat kövesd!

Elolvasom

Ezeket az oldalakat kövesd, hogy tudd, mi zajlik a PR kommunikáció magyar piacán!

Ezeket az oldalakat kövesd, hogy tudd, mi zajlik a PR kommunikáció magyar piacán!

Elolvasom

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

Elolvasom

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Elolvasom

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Elolvasom

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Elolvasom

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Elolvasom

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Elolvasom

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Elolvasom

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Elolvasom