Header white line

X

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Azt már mindenki tudja, hogy a story telling az egyik legfontosabb megközelítés, amikor tartalmat készítünk a márkánknak. És mégis egyre többször botlunk súlytalan, koncepció és tényleges mondanivaló nélküli kommunikációs aktivitásokba. Tény, hogy a márkánk követőinek figyelmének a fókuszában most a vírushelyzet áll, és hogy a feléjük érkező ingerek mennyiségének csökkenése alakított az eddigi tartalomfogyasztási szokásokon. A lényeg azonban nem változott, tartalomelőállítóként továbbra is a feladatunk, hogy izgalmas, kreatív és hasznos anyagokat engedjünk ki a kezünkből. Content is still king.

 

Bill Gates már 1996-ban megmondta, hogy a tartalom áll mindenekfelett, és ez az állítás az eltelt kéttucat évben mit sem vesztett az érvényességéből. A kérdés, hogy miből válhat jó tartalom? Mindenből, ha megfelel bizonyos kritériumoknak. Ezek az Alright Communications csapatának tapasztalta szerint:

 

  1. Legyen hasznos! Lássunk túl a márkánk hasznán, és koncentráljunk a fogyasztóra, a vásárlóra! A termék vagy szolgáltatás milyen problémájára és hogyan nyújt megoldást? Milyen hosszú távon? Mit ad, ami nem nyilvánvaló? A márkának milyen tapasztalta és tudása van, ami a fogyasztó vagy vásárló hasznára válhat?
  2. Legyen érdekes! Bár kétségtelenül hasznos tudni, hogy pl. egy ágyneműhuzatot hány fokon érdemes mosni, nem túl izgalmas téma. Ha tudjuk úgy tálalni a topikunkat, hogy az érdekes is legyen, szinte garantált a siker. Helyette egy csomó mást megmutathatunk (ugyanannál a példánál megmaradva): mivel speckó újrahasznosított természetes anyagból készült, kevesebb energiát és vizet kell használni a tisztításához, ráadásul 15 000 mosásig nem roncsolódik a szövet, ezért hosszú évekig számíthatsz rá. A lényeg, hogyan információkat gyűjtsünk csokorba, amelyek érdekelhetik a célcsoportot!
  3. Legyen szexi! Hiába hasznos valami a fogyasztóknak, ha azt valamilyen formában sablontálaljuk. Legyen szó egyedileg animált infóvideóról, szakértő bevonásával készülő podcastról, vagy csak egy olyan blog bevezetéséről, ahol a dolgozók egyedi sikereit és teljesítményét méltatjuk, mind lehet egyedi, újszerű megközelítése ugyanannak az üzenetnek!
  4. Legyen beazonosítható az is, ahogyan elmeséled! Egyes vállalatok ezt ún. tone of voice kifejezéssel illetik: a szóhasználat, a megfogalmazás, a tabu kifejezések, a leírás módja, a vizuális elemekben visszaköszönő arculati sajátosságok (pl. színek, formák, betűtípus, közismert hangsorok stb.) mind lenyomatai a márkának – anélkül, hogy közben a márka tökéletességét, fantasztikumát mantráznánk. Vagy nevén neveznénk. Az igazán jól felépített márkák arról ismerszenek meg, hogy márkanév nélkül be tudjuk azonosítani a tone of voice alapján. Azon márkák esetén, ahol ez még nem így működik, arra kell törekedni, hogy kialakítsuk egy ilyet az emberek fejében.

 

A content marketing – azaz tartalmon keresztüli pozícionálás és elköteleződés növelés – nem újkeletű történet, a PR kommunikáció már a kezdeteitől ezen munkálkodik. Az arculatok kialakítása, a védjegyezés, az egyedi téma- és issue megközelítések, az edukációs törekvések mind szorosan kapcsolódnak a content marketinghez, sőt. Éppen csak a social media előretörése jelenti a változást: általuk a hazai vállalatok is megtapasztalhatják, hogy a klasszikus eladásnövelő marketinghúzások már önmagukban nem elegendők, ha egy cég kommunikációjáról beszélünk.

2020.04.28.

További olvasnivalók:

Kinek nem inge, ajánlja fel jótékony célra!

Kinek nem inge, ajánlja fel jótékony célra!

Elolvasom

Az ihlet odaát van! Ezeket az angol nyelvű szakmai oldalakat kövesd!

Az ihlet odaát van! Ezeket az angol nyelvű szakmai oldalakat kövesd!

Elolvasom

Ezeket az oldalakat kövesd, hogy tudd, mi zajlik a PR kommunikáció magyar piacán!

Ezeket az oldalakat kövesd, hogy tudd, mi zajlik a PR kommunikáció magyar piacán!

Elolvasom

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

Elolvasom

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Elolvasom

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Elolvasom

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Elolvasom

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Elolvasom

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Elolvasom

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Elolvasom

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Elolvasom