Header white line

X

Ezeket az oldalakat kövesd, hogy tudd, mi zajlik a PR kommunikáció magyar piacán!

Ezeket az oldalakat kövesd, hogy tudd, mi zajlik a PR kommunikáció magyar piacán!

A PR kommunikáció sikere és ütőereje a kommunikációs akciókat végrehajtó csapat tájékozottságában, nyitottságában és éberségében rejlik. Az eredményes kommunikáció érdekében folyamatosan, fókuszáltan érdemes szemlélni a szakma eseményeit, kihívásait és megoldásait. Segíteni szeretnénk a kollégáknak, ezért összegyűjtöttük, mely oldalak lehetnek hasznunkra ebben a lehetetlennek tűnő küldetésben!

 

Napi harminc óra sem lenne elég, hogy mindent átböngésszünk azokból az információkból, amik hasznosíthatók a PR kommunikáció fejlesztéséhez, vagy csak egy kommunikációs terv elkészítéséhez, ezt mi is tudjuk. Ha azonban napi 15-20 percet rászánunk, hogy végigfussuk a legfontosabb szakmai oldalak legfrissebb címeit, máris rengeteget tettünk annak érdekében, hogy naprakészek lehessünk. Ezt megkönnyítendő összegyűjtöttük nektek, milyen oldalakat érdemes rendszeresen átnézni, hogy könnyíteni tudjátok a dolgotokat PR kommunikáció tervezésekor és lebonyolításakor.

 

Figyelem, szubjektív lista következik!

 

Mi zajlik itthon: a marketingkommunikációs piac nagyjai mikkel foglalatoskodnak?

Ahhoz, hogy tisztában legyünk, mi történik a PR kommunikáció piacán, tudnunk kell, a piacot formáló márkák mit és hogyan csinálnak, milyen új ötletekkel, kreatív megközelítésekkel állnak elő, milyen trendeket lovagolnak meg (no és persze mekkora sikerrel, hatékonysággal teszik mindezt). Továbbá az is kulcsfontosságú, mi történik a médiában, hova és hogyan alakul ez a dinamikus piac.

 

Ennek nyomon követéséhez a legfontosabb médiumok az alábbiak:

 

  1. Media1.hu
  2. Marketing&Media Online
  3. onBRANDS
  4. BrandTrend

 

Vélemények és diskurzus: jó példák a PR kommunikáció szegmenséből

A sok esetben marketing-fókuszú márkakommunikációs szakemberek tapasztalatai mellett az ügynökségek jó példáiból is érdemes meríteni.

 

Az alábbi oldalak rovataiban nem ritkák a nagyobb interjúk, riportok a legjobb magyar (ügynökségi oldalon tevékenykedő) szakemberekkel, amelyekről nem érdemes lemaradnunk:

 

  1. Kreatív Online
  2. Digital Hungary
  3. Markamonitor.hu

 

A megkerülhetetlen piacformálók, azaz a legfontosabb stakeholderek

A PR kommunikáció területén is vannak fontos szervezetek, intézmények és véleményformálók, akiknek a nyilatkozatai, állásfoglalásai fontos támpontot jelenthetnek arra vonatkozóan, hogy milyen szakmai, elvi vagy etikai elvárásoknak kell megfelelni a mindennapos munka során. Érdemes legalább a hetente ellenőrizni, milyen újdongásokkal rukkoltak elő, mikre hívták fel a figyelmet.

 

(Fontos: bár az alábbi listában csak az MPRSZ elnökét emeletük ki, valamennyi szervezet a márkánk szempontjából fontos képviselőjének tevékenységeit érdemes szemmel tartanunk!)

 

  1. Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ)
  2. Sztaniszláv András (az MPRSZ elnöke)
  3. Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ)
  4. Magyar Reklámszövetség (MRSZ)
  5. Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)

 

Lustaság, fél egészség

A hatékony tájékozódás érdekében megfontolandó, hogy az egyes médiumok, intézmények és szakmai szereplők LinkedIn profilját bekövetve, ill. hívlevelikre feliratkozva, naponta egyszer tejeskávét vagy zöldteát szürcsölgetve átpörgessük a legújabb tartalmakat. Ezzel viszonylag gyorsan, nyugodt körülmények között tudunk sort keríteni az amúgy nagyon is fontos tájékozódásra.

 

Bejött a gyűjtés?

 

Látogassatok vissza az oldalunkra még júliusban, ugyanis a magyar lista után jön egy nemzetközi gyűjtés is!

 

Ha már előbb is hallanátok rólunk, ne habozzatok írni nekünk, hogy közösen csináljunk pénzt. 😉

2020.07.09.

További olvasnivalók:

Kinek nem inge, ajánlja fel jótékony célra!

Kinek nem inge, ajánlja fel jótékony célra!

Elolvasom

Az ihlet odaát van! Ezeket az angol nyelvű szakmai oldalakat kövesd!

Az ihlet odaát van! Ezeket az angol nyelvű szakmai oldalakat kövesd!

Elolvasom

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

5 tipikusan nyári baklövés, amelyet a kommunikációdban elkövethetsz

Elolvasom

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Sorvezetők a kommunikációs tervezés megkönnyítéséhez

Elolvasom

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Törekedj arra, hogy izgalmas tartalmat állíts elő!

Elolvasom

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Aki bújt, aki nem, már mindegy: most elválik, mennyire megbízható a márkád!

Elolvasom

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Szorongás helyett: csiszold a tudásod a következő hetekben!

Elolvasom

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Céges vészintézkedések a koronavírus miatt: mutatjuk, hogy csinálják az igazán profik!

Elolvasom

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Kontextusteremtés 1.0: nincs olyan, hogy nincs ötlet!

Elolvasom

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Mögötted állunk, mi láthatatlanul működünk!

Elolvasom

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Csináljunk pénzt! – bemutatjuk mi áll a nyers kimondás mögött!

Elolvasom